
att leda affärer
om programmet
En naturlig del av många ledares vardag handlar om att säkra framgångsrika affärer, från att designa en affärsmodell som fungerar till produktledning, portföljstrategi, förhandling och försäljning. Ju mindre ett företag är desto viktigare blir det för dess ledare att behärska olika affärsmässiga färdigheter. I större organisationer är konceptuell förståelse extra viktig för att koordinera och säkra att de olika disciplinerna fungerar väl. Programmet ger en god bas för att skapa, leda och förnya affärsidan av din verksamhet.
omfattning
Programmet omfattar:
1/2 h personlig avstämning kring målsättning
8 st interaktiva seminarier, halvdagar
Enklare självstudier (artiklar, YouTube)
4 st frågestunder och gruppcoaching med återkoppling från verkligheten à 1 h
Avslutningsseminarium med presentation och feedback på eget arbete 3 h
Tilläggsoption: Individuell coachning eller mentorering parallellt med programmet, kopplat till personlig målsättning
MÅLSÄTTNING
Målsättningen med Att leda kulturtransformation är att du efter genomgånget program har:
Utvecklat en fördjupad förståelse för affärsmannaskap och kundrelationer
En kraftfull verktygslåda för att utveckla och förändra den egna organisationens affärsmodell och erbjudande
Byggt en solid bas inför att tryggt hantera kunder och försäljning
MÅLGRUPP
Programmet Att leda affärer vänder sig i huvudsak till dig som är eller vill bli chef eller ledare och vill vässa dina färdigheter inför utveckling och förändring av organisationens affärsmodell, erbjudande och kundrelationer.
FÖRKUNSKAPER
Programmet kräver inga förkunskaper.
INNEHÅLL
affärsmannaskap
Vad är affärsmannaskap?
Affärsmodell
Värdekedja
Marknadsföring
Marknadskommunikation
Logistik
Ekosystem
produktledning
Vad är produktledning?
Användarfall och personas
Portföljstrategi och roadmap
USP, differentiering, positionering
Produktlivscykel
Interaktionsdesign och UX (User eXperience)
Orkestrering
förhandling och försäljning
Vad är förhandling och försäljning?
Förhandling
Produktförsäljning
Lösningsförsäljning
Komplex teamförsäljning
Kundlojalitet
Internationella affärer
projektledning
Vad är projektledning?
Utvecklingsprojekt
Kundprojekt
Projektmodeller och -process
Verktyg
Ansvar och ägarskap
Serviceavtal
